maandag 30 november 2009

Stampot sla met spekjes en eieren

Dit gaan wij vanavond eten. De aardappels met de eieren staan al op.
Deze stampot heb ik geleerd van mijn schoonmoeder. Zij woont in Zeeland.
Dit kan ik mijn man en kinderen wel elke week voorzetten, zomer of winter. Maandag is de avond bij ons van de stamppotten. Ik wissel het af met zuurkool en boerenkool.

Stampot sla met spekjes en eieren
Catagorie : Stamppot gerechten
Aantal personen : 4
Bereidingstijd : 00:40:00

Ingrediƫnten :
1kg aardappelen
zout
peper
nootmuskaat
1dl melk
4 eieren
1 krop sla
150g spekblokjes
azijn

Bereidingswijze :
Schil de aardappelen, was ze en kook ze, samen met de eieren in een pan met een beetje water en zout gaar. Maak de sla schoon, snijd deze in reepjes, was de reepjes sla en laat ze uitlekken. Bak in een pan de spekblokjes uit. Blus af met azijn. Laat de eieren schrikken onder de koude kraan, pel ze en doe ze in een kom. Snijd ze in plakjes in een eiersnijder. Giet de aardappelen af, stamp ze fijn en roer er de warme melk (wij gebruiken water), peper en wat nootmuskaat door. Schep dan de gesneden eieren, sla en spekblokjes door de aardappelpuree.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten